fredag 4 november 2016




 Hej på er,

Vilket vinterlandskap vi har. 
Härligt, det är ju inte så kallt än så det här tycker jag går bra;)

Det blir min vanliga tur lite senare när det blivit lite varmare. Bidde ingen igår. 
Jag var i butiken i närmare tio timmar och efter det är det minsta man vill gå ut och röra på sig. 
Ett varmt bad låg närmare till hands....
Det kaos som mötte oss igår har faktiskt avtagit en hel del och just nu ser vi ljuset i mörkret. Jippi för det!! Jag går ut lite grann idag också så det betas av lite mer. 
Sen är vi ju borta hela helgen, kommer inte hem förrens månd kväll så det blir ju inte alls nåt gjort då. 
Helena och jag will continue på tisdag. 
Då hoppas jag att vi hinner så långt att det blir lite sånt smått specialfix. 
Upphängning av fönster mm. 
Slutligen blir det säkerligen nåt precis dagarna innan 16 nov också. 
Om inte annat så såpskurning av golven. 
Vill ha megajulfeeling när vi slår upp dörrarna på onsdagen efter så otroligt lång tid. 

Dock har jag kommit fram till att vi kommer att ha 

Öppet varje lördag fram till jul.

Att fixa så mycket för så få dagar verkar lite knas så vi kör på landet på lördagarna och i Wadköping på söndagarna. Känns sååå himla kul!!!!! Vi har ju då inte öppet i veckorna så det känns verkligen inte för mycket. 

Men alltså.... provade nya glöggen igår. 
Efter första klunken undrade jag om det var nåt fel på mig.
Tog en till och det var nåt så makalöst äckligt att jag ställde ifrån mig glöggmuggen och den glöggen kommer jag aldrig mer att smaka. UUUäcck!! Nåt så vidrigt!

Smakade som chevre i flytande form.
Hanna tyckte att det smakade kött. 
Troligtvis är det den lätt rökiga smaken som gjorde att vi inte alls kunde med den. Det skall vara en smak av skog och så vidare, känner att jag inte alls behöver ha skogen på flaska. Hellre under fötterna på en promenad. Däremot frukter och bär gillar jag. Fortsätter hädanefter med säkra kort. 
Nu är -16 provad och totalt dissad. Adios!

Smaken är som baken, delad. 
Kanske gillar du den? 

Nu skall här fredagsstäda. 
Jippi, jag älskar det. På riktigt alltså. Det är ju bara halvdag idag, mannen kommer hem redan vid 15 vilket innebär att vi hinner med lite utefix. Så skönt och behövligt. 

Ha en riktigt skön dag,
kram 




2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyckte Glöggen var god. Äntligen en glögg som inte var så söt. Tyckte den var godare kall än varm ��

smultrongården sa...

Coolt! Smaken är som sagt som baken! Mycket möjligt faktiskt att den skall vara kall. Smakerna utvecklas mer när den hettas upp. Skall bli spännande att höra det allmänna omdömet om denna glögg:)