torsdag 10 november 2016

Har du eldstad?

Braskamin eller vedspis? Då är det här grejen alltså. Så rackarns bra.
Och nu är dom på kampanj på Clas Ohlsson. Halva priset. HÄR har ni erbjudandet.
Såg fläkten hos en kompis och tänkte att den säkert skulle vara bra till Smultris. 
Jag provade igår direkt när Hanna kom hem med den. 
Den fungerar så att man ställer fläkten på "taket" på braskaminen eller nedanför där det är varmt. Så snart det blir varmt känner någon sensor av det under fläkten och bladen börjar snurra. Då fördelas ju värmen i rummet. 
Alltså nu vill ju jag väldigt gärna att det skall fungera så när jag kom ut i morse tyckte jag det var varmt, haha! Inte helt säker att så var fallet men jag tror det;) 
Grym grej känner jag. 


Absolut det blev PKT idag. Mumsigt!! 
Men alltså Stora Örebros salladsbord är verkligen kanonbra. Så går du inte för pannkisarna kan du faktiskt gå för salladsbordet. Riktigt bra. Karintorps tomatdressing är så otroligt god tycker jag. 
Har inte en aning hur de nya ägarnas koncept ser ut...? Spännande. 

Förberedelse av juldagsmenyn hos Adam och Paulina. Vi gjorde en kovändning. 
Ibland blir det så. Vi hoppas det blir bra! 
Jag har redan börjat kolla vädret och det ser lugnt ut nästa vecka. Regn och plusrader. 
Lite regn brukar inte stoppa oss svenskar. Hade det däremot varit som igår vore det rätt tjurigt om vi skulle pricka in just det vädret. Håller alla tummar att det inte blir så. 

Nej, nu ska jag på dejt. 
Nästan min bästis. Dammsugar´n. Träffar hen oftare än nån annan. 
Hejsvejs!!

Inga kommentarer: