tisdag 29 november 2016


Målning jag sa, målning det blev.....

Men oooh så svårt det var när eftermiddagsmörkret bara smackade till.
Poff! Så blev det bara en massa skuggor. Så jag fick gå över lite mer idag och nu har jag sista sidan kvar. Man tycker inte att det är så mycket men det är ju en hel del små kruxiga skrymslen vill jag lova.

Men ärligt, VARFÖR tar man inte fram pensel och burk lite oftare???? 
Visst jag målar troligtvis oftare än många andra - men tydligen inte nog ofta. 
Min polare DubaiLena hon är ju gift med en målare och hon själv målar i deras firma typ hela dagarna. Ändå blev hon helt paff när vi städade vårt vardagsrum och jag bara från ingenstans trollar fram pensel och färg och fräschar upp fönsterbrädorna. Det går ju så rackarns snabbt. Man måste helt enkelt ha den däringa målarburken framme och göra bättringar varje vecka känns det som. 

Jag blev/blir väldigt nöjd med målandet av spishörnan hur som helst. 
Nu är det bara väggar, skåpen, en stor järnbalk och golvet kvar och sen är hela köket done. 
Så skall det till lite nya möbler och så förstås och det är ju verkligen inte gjort i en handvändning. 
Jag har ju haft ett stolproblem i nåt år nu. Faktum är jag blev inte alls nöjd med målningen för några veckor sen. HÄR är dom. 
Nej, det kändes aldrig helt hundra. Och när det inte känns bra i magen då är det nåt som är fel. 
Jag kom fram till att det är inte färgen det är fel på. Det är helt enkelt modellen. 
Och visst katten får man väl bli trött på den efter 12 år. 
Hoppas ni håller med. 
Så idag tog jag det stora steget jag egentligen hela tiden varit inne på. 
Ringde och beställde nya stolar. 
Vad jag varit skeptisk till är färgen.
Vårt bord är ett stort, brunt och runt. Det tar liksom plats. 
Nu blir stolarna också bruna. Jag är rätt orolig att det kommer att bli FÖR mycket brunt.
Så jag håller på att kolla på sittdynor i fårskinn eller liknande. 

Hur som helst. Stolhistorien måste faktiskt få ett slut så nu får det vara slut på velandet. 
Leveransen dyker upp nästa vecka och jag är såååå spänd så ni anar inte. 
Hade ju tidigare tänkt mig ljusgrå väggar men med även mörkt bruna stolar kanske väggarna bara får en uppfräschning av det vita ånyo. Ja, det får nog bli så. 

Om jag hinner måla klart medans ljuset fortfarande är min kompis får ni lite bilder senare. 
Annars får vi invänta new lights tomorrow, haha tänk hur det är nu. 
Men vi har det ju bra, man får vara tacksam för norrlänningarna dom har mörkt nästan hela dagen. 

Allt gott, nu målas det vidare;)

Inga kommentarer: