fredag 11 november 2016



God morgon

Inte utan att jag har lite fredagsfeeling:)
Efter att ha jobbat exakt alla lördagar alltid så är det inte helt enkelt att få in ett "normalt" tidsschema. Men vad är normalt egentligen? Det är ju mängder av människor som jobbar andra tider än 8-17.
Hur som helst har fredagar aldrig känts som nån värsta lyxdag för mig. Däremot söndagar älskar jag. 
Men nu är det ju fredag och början på helgen. Verkligen, för vi är ju lediga denna helg också.
Här skall bakas och förberedas inför JULDAGARNA som äntligen börjar på onsdag. 

I morgon kommer det att dofta gott om mammas bak;) hehe.... vad jag tyckte den var kul när jag var liten! 

Jag har tagit åt mig en större bokning än normalt också. 
Tyckte att jag kunde det eftersom vi har så lite öppet. 
Men Smultrongården blir ju inte större för det.... så jag skall helt enkelt ha 40 pers inne i huset på jullunch en vecka innan jul. 
Det innebär att jag äntligen får lite fart att fixa i vardagsrummet. 
Det är på 60 el 80 kvadrat, tror faktiskt 80, alltså superstort. Men inte så himla bra just nu.
Mannen har ett pingisbord där inne. Fy och usch och blä så fult!
Så nu blide att greja till det. Kan ju inte stå där när dom kommer. 
Så kanske jag skall beställa en skänk istället för ett jättestort skåp som vi har idag. 
Vi får väl se. Är det nån som har nåt förslag på snygg skänk/skåp tas det gärna tacksamt emot.
Ni lär få updates;)
Allt gott, 
Kram




Inga kommentarer: