lördag 5 november 2016


Men ett sånt fantastiskt landskap vi åker genom.

Bara på några mil skiljer klimatet avsevärt. Jag är megaglad att i mina trakter är det mildare och mindre snörikt. Men så vackert det är! När man är helt ensam i skogen känns det lite som Olles Skidfärd. Jag älskar den illustreringen. Vissa vintrar är det ju faktiskt så mycket snö som i den sagan. 
När solen ligger på sådana dagar är det ju vackert precis som i sagan. 
Ser ut som att vi har lite tur idag, skulle bli flera minus men det verkar landa precis vid plusstrecket. Tack för det! Sitter i bilen med fodrade skor och varmaste jackan. Skall visst bli lite uteaktiviteter. 
Mina kläder är såna som passar bra i 25 minus, men som bekant avskyr jag att frysa så jag plockar gärna på mig lite för mycket. Trodde jag skulle få tantsjukan å börja bli varm men den uteblir å kylan sitter i. Fast jag måste säga att det blivit bättre med åren, nu kan jag röra fingrarna på vintern det gick nog inte dom första 40 åren, haha! Eller haha, inget att skratta åt för det är ju vidrigt att frysa... Hanna å Stina är också megafrusna, burr....


TIPS:
The Judge, riktigt mysig film. Tyckte vi alla, olika kön och olika åldrar. 

Siter som bekant i bilen och Adam messar det HÄR. Verkligen inte kul!!
Shit vad många gånger jag varit där. Väldigt ofta i sällskap just med sonen Adam. Han köpte sin soffa där. En Dux från -70 talet. Modellen heter Playboy, kunde ju passa då inköpet gjordes eftersom han var singel då. Jag har köpt en massa grejer där också. Och missat ännu fler.... haha! Nåt som grämer mig sjukt mycket är en pyttepytteliten rosa soffa med tillhörande fåtöljer. Den var ljust rosa, har aldrig sett en sån "snäll" och mild färg på soffa tidigare. Och modellen var så nätt att man fått plats med den vart som helst. Men sånt är ju livet, man ångrar det man inte gör.
Always the same. 
Skall vi byta liv och köpa franska huset eller inte.
Är det den ångern som kommer härnäst?
Vet i 17. Det enda jag vet är att det är ruskigt svårt att veta. 

Vet att livet går i 7-års cykler. Det är ett sånt år för mig nu. 
Förvirrande år kanske? Förändringens år? Vet inte.
Men flera gånger har sjuårs perioderna betytt nya vägar för mig. 
7:or betyder mycket för mig också. 
Jag är född den 7:nde. 
Jag fick bestämma bägge sönernas födelsedagar, den ena 7 och den andra 27.
Alltså inte direkt så att man kan knipa till rätt datum men jag hade kunnat välja en vecka fram eller bak. Jag blev alltså igångsatt. 
Får väl kolla om det nån sjua nånstans i franska huset iså fall kanske det bara är dax att slå till;)

I morse skrev jag ut att vi öppnar till jul. 
Orolig att folk åker och tror att dom skall få gofika och ha en liten utflykt. 
Med all rätt skall jag tydligen ha den oron. 
Flera samtal med öppetfrågor har jag fått nu på morgonen. 
Som vanligt vill jag ju inte att någon skall åka i onödan;)


Här är kontoret i bilen.
Fick precis in en mycket god cappuccino från Statoil Fagersta.
Exat plus för den snygga muggen, turkos och brun. Me like.

Inte jätte långt kvar nu. 
Jag har typ halva garderoben med mig i baksätet, sååå typiskt! 
Jag TROR att vi skall på Sandvikens nya pärla ikväll och där uppträder Tommy Nilsson. 
Men jag är inte säker. Har kläder för en massa olika olika options. 
Tro nu inte att det är nån risk att födelsedagsgrabben skulle det här. Oh no.

Jag återkommer med lite bilder från dagen.
Skall se till att KOMMA IHÅG att plåta lite;)
Önskar dig en riktigt fin lördag,
kram





2 kommentarer:

Annika sa...

Så glad över att du börjat blogga igen. Gillar att läsa dina inlägg. Hoppas helgen blev super! Kram till dig

smultrongården sa...

Men Tack Annika, vad glad jag blir. Ingen direkt populistisk blogg, skriver bara det jag vill. Blir extra glad eftersom det är så:)