onsdag 2 november 2016



Japp nu är vi igång.
Första glöggen igår och nu är det bara att fortsätta.
Vi är extrema glöggälskare.
Säkerligen är det mycket den mysiga känslan förknippad med glöggen som gör det extra härligt. 
Doften känns så mycket jul och mys att man blir lycklig i hela kroppen.
Bad mannen inhandla årets glögg igår men trots att han befinner sig väldigt nära systemet hanns det inte med. Gjorde inget för i källaren finns redan ett gäng från i fjol. 
Den här är en riktigt favorit. Riktig god!

Så får jag nog be lite om ursäkt också.
Jag lever FÖR mycket här och nu så jag missade att föreviga maten igår.
Alltså jag får skärpa mig. Blir så trött på mig själv. 
Vet ju själv att jag älskar bilder på mat och tror mig veta att ni kikar in här mycket för det också. 
Det finns lite kvar så jag kanske kan få till nåt....

Hanna kom ju från en hel månads frånvaro så vi passade på att ta familjemiddan samma dag hon kom. Vet inte hur jag kom på det men plötsligt strax innan hon kom fick jag för mig att jag skulle släcka ner hela huset och tända MASSOR av ljus. Tog fram en spökslinga och hängde i lampan också. Sen spelade jag Enya på högsta volym. Så när hon kom in hade jag gömt mig och hoppade fram och sa: -Happy Halloween. Jag fick effekten och hon blev riktigt rädd... haha! 
Hade ju sån tur att precis igår var liksom "den riktiga" dagen i USA.
När resten av gänget dök upp gjorde hon och jag samma sak.
Sen satt vi i kolsvart mörker hela kvällen och alla dessa stearinljus. Verkligen helmysigt!

Middagen var:
Potatis och purjolökssoppa

Svampbiffar, sötpotatispommes, cashewmajjo, cole slaw och kokta blandfärgade morötter.

Jag skall försöka bara laga veggiemat när dom kommer hem. 
Tycker att det är så himla bra för alla att få i sig. 
Så länge ingen klagar fortsätter jag. Dom är ju också uppväxt så. Kan ju vara lite konstigt för pojk och flickvänner att vänja sig men även dom brukar backa och gilla det. 

Jippi för det vegetariska budskapet älskar jag ju att sprida:)

Idag skall jag ut i La Boutique och försöka få den helt nerbombade känslan där att kännas något bättre.... Spännande. Och för den som undrar; jag kom ut och luftade joggingdojjorna igår. I fullständigt spöregn med Värvet och Yoga girl i lurarna. 
Kul och bra var det, hör och häpna:)
Kan bli en tur idag också.

Skön dag på er. Håll i hatten för det verkar blåsa på de flesta ställen.
Kram

1 kommentar:

Ewamathilda sa...

Måste vara skönt att få hem dottern ! Kul med Halloweenbus oxå 🎃
Här är det ett riktigt busväder m regnblandad snö o blåst o sommardäck på bilen 😱

Kram Ewa