lördag 12 november 2016




God morgon,

Vilken morgon sen! I sovrummet är det ljust av solkatter som speglar sig på väggarna.
Ååååh jisses vad underbart! Det blir absolut lite utomhusfix idag.
Tänkte hänga upp granslingan på Smultrongården, så den stora vid flaggstången som vi fick av mina föräldrar förra julen. Vet inte vad dom kan heta, men läckra är dom i mörkret.
Så skall bocken som pappa har gjort, fram förstås. 
Den är ju av halm så jag blir bara lite orolig om det skall regna en hel massa nästa vecka. Den mår inte sådär alldeles superbra av det.... Å andra sidan skall den liksom finnas när det skall vara julfeeling. 

Nu på förmiddagen skall jag ta och baka bondkakor.
Det var ett av dom första bakverken jag gjorde när jag var liten. 
Jag tyckte dom kakorna var så otroligt goda!
Jag gör tre eller fyra gånger satsen idag, dom skall få vara på vår kakbuffé så det gäller att ladda upp;)

Lite koll på recept vad vi kan äta i morgon också.
Alla barnen kommer och firar sin far.  
I fjol fick han hjälp med vad han ville av dom. 
Det var mycket uppskattat så önskan blev densamma i år. 
Jag trosor att jag skall göra vegetariska grillspett, typ. Eller kanske nån gryta, det känns som hundra år sen det serverades här. Vegetarisk, of course;)

Hur som helst så uppskattades ommöbleringen igår. 
Det var kanske inte helt när stackars mannen skulle se på landskamp. Han tog fram pinnstolar och satt upprätt som på en föreläsning, haha. Tanken är att endera flyttar vi tv:n eller köper kanske loungefåtöljer som han vill. Vi måste "bo in oss" med det nya innan vi vet riktigt. 
Dumt att göra nåt överilat när man inte är säker....

Nu skall jag gå ut med våra öppettider igen på instagram och fejjan. 
I princip varje dag får vi besökare som inte vet öppettiderna.
Skall informera igen nu så vi minimerar felåkarna.

Önskar er allt gott denna härligt soliga lördag.
Stor kram
Eva

Fotocred: Magdalena Björnsdotter, ur boken Livet och smakerna på Smultrongården

Inga kommentarer: