torsdag 3 november 2016


Vad säger man!???

Känner både ljus och mörker när jag tänker på filmen.
Hade inte tjejen varit så helt fantastiskt, underbart naivt levnadsglad och positiv tror jag den fått en helt annan inverkan på mig. 

Sen kan jag faktiskt säga att hela slutet provocerade mig enormt. 
Troligtvis alla andra som ser den och gråter också. 
Om jag vore författare skulle jag inte göra ett sånt slut. 
I och för sig förstår man killen MEN från ett framgångsrikt, aktivt liv kanske det var hans sak att stanna upp och begrunda. Självklart på ett fruktansvärt vidrigt sätt, MEN fortfarande faktiskt med ett värdigt liv dom hade kunnat få tillsammans. Så hade i alla fall min story sett ut. 

Det här var att hårddra en mycket allvarlig fråga till en grad jag inte tyckte var ok.
Men jag får väl chilla ner lite, det är ju hur som helst film. 
Men filmer berör och sätter spår hos oss människor, får man inte glömma. 

Idag är det torsdag. 
PKT. Vet nån vad det betyder??

Tag nån sekund och gissa.... jag skriver det litet här så ni inte kan läsa direkt...
Pannkakstorsdag. 
Helena är här och vi fixar i butiken. 
Hon hjälper mig ibland och jag henne, superduper!
Tänker kolla om hon vill åka in på det. 
Jag har bara haft möjlighet en enda gång tidigare och det var i februari då vi hade stängt. 
Hanna skall in och Lars och Stina går dit när dom kan. 

Till Stora Örebro alltså.
Adams före detta arbetsplats och flickvännen Paulinas nuvarande. 
Får väl se vad Hellen från Dellen säger....

Bäst att jag drar ut till alla tomtar och troll nu;)
Ha en bra PKTdag alla.
Kramis

2 kommentarer:

Unknown sa...

Först hälsa Helena så mycket från mig.

Sen så är här en som inte sett den och ärligt vet jag inte om jag vill se den. Skulle nog vad jag hört väcka lite för många frågor som jag nog inte vill ställa mig just nu.

Kram AnnaSC

smultrongården sa...

Exakt precis. Jag visste faktiskt inte att den hade väckt så mycket känslor, visste bara att den var extremt känd. Som sagt, sjukt konstigt val att avsluta den på. MEN nu kanske jag förstår det bättre, kanske ville hon få igång en diskussion om vad som är bra liv...? Det verkar hur som helst som att man skulle ha läst boken först, den är tydligen än mer varm och deras förhållande oerhört starkt. Jag tycker att om du vill ha dig en uppfattning så se inte filmen först hur som helst. Tänkte direkt på er när jag såg den..... Trevlig helg och kram på er!