fredag 11 november 2016


Halvvägs....

Eller egentligen inte ens det. 
På andra delen av rummet ligger en massa böcker på golvet som ni absolut inte vill se.
Till vänster om soffan som står närmast står en av världshistoriens absolut fulaste eldstäder. 
Alla människor har olika smak och det hade verkligen vi och säljarna till vårt hus. 
Kaminen som sattes in heter Hugo och kan säkerligen passa på många ställen men inte i ett sekelskifteshus. Hade jag kunnat hade den åkt all världens väg för länge sen. Men jag har inte en aning om hur man tar ut en kamin så den står kvar. Troligtvis inte så länge till, haha!
Kamrat Lena har varit här idag och vi har fixat. Tre stora hyllor har gåtts igenom, varendaste bok tagits ut, dammsugits och dammats. Har ett gäng jag tänker kasta och ett gäng jag skänker. 

Gardiner och jag är ju inte riktigt sams heller. När denna utbyggnad gjordes satte man in alldeles för små fönster enligt oss. Det ser inte dumt ut utifrån men inne har vi fyra meter högt så det dom är sååå mycket för små. Känns inte alls aktuellt att byta fönster så vi skyler dom med gardiner. 
Vi får vara glada ändå för hade den utbyggnaden i varit gjord hade vi aldrig köpt huset. Det är jag helt säker på. Höll ju ändå inte på att bli nåt ju.... 

Så möblerade vi om. Lars tycker vi skall ha små mysfåtöljer, lite loungeaktiga i andra hörnet av rummet. Där står ett stort, jättelångt matbord idag men det kan lika gärna tas bort så det är helt ok för mig. Dock får bordet allt stå kvar till bokningen i december. 

Förr hade jag panik över att ha folk inne i huset. 
Nu när vi bestämt att inte ha så mycket öppet kan jag tänka mig att ha tex matgrupper i huset. 
Köket i butiken är ju inte så stort. 
Har inga som helst problem med att använda vårt hem då. 
Onödigt att ett stort hus bara står och inte blir använt, eller hur?
Nu skall jag gå ut och leta bland mina krukor, ska ta och plantera lite nya blommor i det nystädade vardagsrummet. 

Hoppas ni har en bra fredag och inte rört till det lika mycket som mig;))
Bäst takten ökas, snart är det väl fredagsmys... hehe...

Inga kommentarer: