onsdag 7 december 2016


Älskar du som jag julrosor?

En av mina absoluta favoriter. MEN jag blir rätt ledsen när dom hela tiden torkar ut och vissnar så här på vintern. Det är för kallt ute i kruka och för varmt inomhus. 

Dom trivs absolut bäst när det håller sig på nollan eller någon minusgrad ute. 
Men jag vill så gärna njuta av dom inomhus. 
Man kan ju ha dom i husvärme på dagarna och sedan ställa dom riktigt kyligt över natten. 

Det orkar man några gånger men inte hela tiden, haha!

De sista åren har jag haft några som jag tar bort jorden från och sätter i vatten. 
Den här har varit i rumsvärme en hel månad nu. 
När den börjar tröttna på det sätter jag den i jord så håller den ytterligare ett bra tag. 
Sen får jag försöka hålla liv i den till april nån gång så den får grävas ner. 

Pyssel med julrosor men fantastiskt fina💕

Jag blev kvar i stan sååå mycket längre än beräknat igår så denna dagen känns från början lätt stressig. Inte helt ok. 
Skyndar mig beta av alla måsten.
Det första blir en text till franska boken. 
Inte helt enkelt att foka på att sitta stilla och skriva när tusen saker skall göras men det får lov att gå. 

Främst är det planering till marocko/myskvällen i morgon som står på agendan. 
Maten till den osv.... 

Jaja, bara att sätta igång. 
Önskar dig en fin dag. Tydligen skall man klä sig torrt idag, sa min Facebook. 
Skulle visst bli regn.
Bra att fejjan har koll på det, haha! 

Kram på er.

Inga kommentarer: