torsdag 15 december 2016









Här händer grejer....

Och Tack Gode Gud blev den här dagen bättre. Puh vill jag nog säga.
Lärkträdskvistarna kom precis och då kan vi duka. 
Ville inte göra det innan eftersom dom skräpar så. Inte superskoj att få skräp direkt på rena tallrikarna. 

Har även börjat riva servetterna. Den uppmärksamme ser även att ett litet serviettprov ligger längst ut på bordet. Vi gör dom lite olika, blir nog bra. 

Lovar att för en gångs skull skall det bli lite bilder på dukningen. Sånt jag alltid missar. Men Hanna fixar det i morgon. Har dock inte hunnit plåta turkosaväggen under ljusets timmar idag. Den är sk...t snygg. Meeeen.... passar inte köket. Som sagt, får bli mellanmjölkslandsfärgen igen, nån beigegrå variant, hehe.... Kanske får den här sitta över jul. Kan ju vara kul, 2016 julen när vi (jag) gick wild & crazy och hade en tokturkos vägg i köket.

Förresten, girlangen ovan är oäkta. Jag är ju noll plast men avskyr när man får barr i maten. 
Köpte därför en slinga från Smultris nyss som ser otroligt schysst ut. 

Klipper småbitar från den och sätter på tyget. Då blir det inget skräp i maten. 
Så har man dom kvar år från år också. Kan jag använda på julafton;)

Tjing tjong, 
lets pyssla vidare.

Inga kommentarer: