måndag 12 december 2016

Bild lånad fr Pinterest

Hej på er

Kollar runt lite olika förslag på dukning till fredag. 
Då kommer gruppen enhetschefer hit och skall ha lite julavslutning.

Det är ju då dom måste vara i vårt hus eftersom vi inte får någon schysst dukning för 40 pers på Smultrongården. 

Skillnad blir det sen OM vi skall ta emot grupper någon gång (känner jag ngn kock som vill det...??)  då är det ju mindre butik och betydligt bättre plats för bord att äta vid. 

Hade som vanligt tänkt ha pappersservetter, vi är ju inte någon restaurang, men jag har ju så otroligt mycket tyger så jag kom precis på att jag river servetter av något tyg istället.
Kan bli snyggt. Plus att då blir det snyggt att han nån deko på dom också.
Tipp topp! Bara att börja riva snart mao.....

Veckan som gick var i extra turbofart vill jag lova.
Var så slut att jag somnade sittandes på en stol mitt i veckan. 
Lena och jag grejade som bara den, både hos henne och hos oss. 
Shit vad snyggt det blev alltså!!!!
Vi kan inte ses nåt denna vecka så vi tog en till omgång i fredags. 
Först hos mig sen hos henne. 
Det blev målning av nästan hela golvet i vår källare. Plus en massa annat förstås. 
Det tar sån tid med förberedelser när man skall måla så jag skyndade mig ner innan vi öppnade butiken i lördags morse och drog ett lager till. 
Jobbigt om vi skulle ha börjat gå på det nymålade och nästa gång man skulle måla fått börja om att tvätta och förbereda igen. Blä för sånt!
Nu är det snyggt som bara den. Men det är HUR MYCKET som helst kvar känns det som. Vill måla hela källaren nu när vi ändå är på G. Älskar att ha fräscht omkring mig. 
Det kommer dock gå snabbt bara vi får lite tid över. 

Den här veckan är det också en massa som händer förstås. 
Vi går mot den allra sista öppna 
veckan på väldigt länge nu. Kanske sista för alltid. 
Men det vill jag inte tro på så jag säger till alla att vi kommer att ha öppet några dagar under slutet av maj, kring Mors Dag. Och kanske mycket under juli månad. 
Men det hänger på en kock jag känner. (Adam Eriksson, känn inga krav alls....😝)
Är han nekandes till det hela vet i katten om jag orkar börja om med någon helt random person. 
Som det känns nu gör jag inte det. Vi får se. Men jag har redan börjat tänka hur det skulle kunna se ut om vi tar bort en massa grejer osv. Kan bli riktigt bra. I alla fall ser det så ut i min skalle, haha! 

Nu skall jag fixa menyn helt till fredag så jag har läget under kontroll.
Känns skönt. Så skall det planeras med bord osv...
Alla 40 måste ju ha bra plats. 
Beställa blommor skall jag också göra. Tänkte att varje bord får en liten kruka med anemoner i. 
En av favoritblommorna.

Så denna icke öppna dag lämnade mannen hemmet med att säga:
-Jag skulle behöva skjortor strukna, ligger 20 i strykhögen, bara så du vet, och du jag lämnade papperen hemma som du måste fixa och ringa idag. 

Vilken tur att jag föddes till en förklädd duracell kanin.
Tummen upp för det!

PS/ För den oinvigde så gör mannen en hel del i hemmet också, även om just denna morgons kommentarer kanske inte togs emot med öppna armar....


Ha en fin måndag du också.
För fin, det måste man ju säga att den är.
Kram på er. 
Eva

Inga kommentarer: