tisdag 13 december 2016




Kärlekens Torg

I år det på vårt torg, Stortorget i Örebro där man just nu sänder live. 

Årets insamling är för barn i krig som skall få möjlighet att gå i skolan och det skall vara säkra skolor. 
Säkra skolor? Kan skolor bli säkra i krig??
Jag säger bara en sak:

B L Ä FÖR KRIG!!!!!!!!!!!

Självklart helt underbart att vi som kan gör något för att hjälpa till så gott vi kan. 

Att sprida ett kärleksbudskap kan bara vara rätt. 
Borde vi göra varendaste dag. 
Eller varför inte:

Var mot andra som du vill andra skall vara mot dig. 

Så otroligt enkelt!
Vill dom som våldtar, själva bli våldtagna?
Dom som slåss, bli slagna?
Mobbarna bli mobbade?
Skitpratarna bli baktalade?
Listan går att göra milslång.

Vanligt hyfs kommer vi hur långt som helst med. 
Inga krig skulle finnas, ingen elakhet och så vidare. 

Mitt drömsamhälle. 
Kan det någonsin bli verklighet? 

Dikten längst upp läste jag på min kompis bröllop för två år sedan. 
Och här kommer ett bröllopspar.
Såna blir man ju alltid glad av så jag hoppas ni får dagens gladdos nu och sprider kärleksbudskap där du är. 

Allt gott till dig,
kram 
Eva





Inga kommentarer: