tisdag 20 december 2016

Hej på er

här blev det en rapido morgon vill jag lova. 

Stor lastbil med värsta tivolibelysningen precis utanför sovrumsfönstret. 
Tänkte att det nog var arbetarna som lägger om elen en bit ifrån. 
Men samma sekund jag reser mig upp och kollar ut genom sovrumsfönstret står en man en meter från rutan. Haha, snacka om lite. Gul arbetarjacka så vi tog för givet att det var elkillarna. 

Men så rasslade det till förbryllande nära. Typ på huvudkudden lät och kändes det som. 
Mycket riktigt det var vår pellets som var på g. 
Det kan man kalla riktigt TIDIG leverans. Vi hann ut och be den snälla killen att ha lågt tryck på så det inte blir dammigt precis överallt. Grymt stor skillnad när dom släpper på värsta trycket då är det som en Londondimma i källaren. Nu skall jag snart gå ner och titta, skulle tro att det är riktigt hyfsat. 
Eftersom vi precis målat en del därnere är jag inte jättesugen på att ha det helt nersölat igen. 
Men så är det med pellets. Otroligt enkelt hur som helst. Följer vädret ute bättre än bergsvärme gör. 
Så är det ju riktigt miljövänligt också. 

Här är det lite av High Chaparal i köket. Målningen fortsätter idag och valet av färg är självklart inte hundra bestämt ännu. De flesta möblerna är borta från sina vanliga platser. 

Jag blir rätt sugen att gå ut i butiken och prova lite nya varianter. 
Har bland annat ett skåp från PB som är så snyggt, men inte alls säkert att det funkar. 
Vi har ju knappt några nytillverkade möbler alls i huset så det kanske inte passar. 
Jag har ju med tanke på vad som skall bli med Smultrongården, inte sålt ut några möbler ännu. 
Möjligheten finns ju att dom skall komma att användas igen, ju. 

Idag blir det nog inslagning av dom första julklapparna här. 
Så kanske det kan komma en liten gran in. Skulle vilja ha en liten variant i år, mannen pratade om kungsgran men i år är jag inte alls sugen på det. Vanlig lite mindre gran vill jag ha.

Nu skall jag faktiskt ut min kära lilla butik. Slå in paket till en man minsann.
Som ringt och bett om paket till sin fru. Gulligt. Vi har faktiskt haft en hel del män som gjort så genom åren. Kul också att det rings och önskas lite grejer. Det har jag inga som helst problem med.
Vill ni ha nåt så ring på bara. Kanske (troligtvis) möts ni av nån arbetsklädd osminkad butiksinnehavare, men det verkar inte som att nån tycker att det är några problem.

Ha en fin tisdag hörrni, här ser det ut som en "himlennerepåaxlarna" dag. Vääääldigt grått.
Jag tar och sätter på lite härlig julmusik och njuter tror jag. Skall ju på konsert i morgon. Det blir verkligen julkänsla.
Kram på er.

Inga kommentarer: