måndag 19 december 2016






 Alltså jag älskar Backus!!

Från Sandbergs tapeter. Alla tapeter i huset är ju därifrån och vi är så nöjda, gillar dom skarpt i gamla hus. Backus har Adam i svart och vitt i sin hall ihop med svart/vitt golv. Så himla snyggt. 
Jag har ju totalt snöat in på väggen i köket. 
I panik köpte jag ju turkos färg förra veckan och målade.
Ni ser ju hur det gick ikväll. Morsning å goodbye till mörkturkosa väggen. 
Faktum är att jag faktiskt inte ens hunnit se den riktigt i dagsljus men den känns far away to dark.

Nu är den vit och i morgon kanske den målas grå eller beige eller så blir det tapet på onsdag. 

Familjen röstar förstås ner Backustapeten och vill ha en enkel färg. Vilket jag kan tycka blir aningens båååring. Men bor man i mellanmjölkslandet så gör man. Slutar liksom alltid med en gråskala.....
Inte så att jag på nåt vis har en läggning åt nakna människor på väggar direkt men jag gillar Backus. 
Lite Edens Lustgård över det hela. 

Tror att ni vet hur det kommer att sluta, på torsdag visar jag säkerligen bild på nån grå/beige variant av vägg;) Pinsamt som 17 att ens visa väggen som varit vit. Man kan ju tro att vi är värsta sunkfamiljen som lyckats få en vit vägg grå. Såååå äcklig den ser ut!!!!!
Det är redan målat nu och jag som våndats så över vilken färg köket skulle ha denna gång. 
Har verkligen varit inne på grått men beslutade till slut att fortsätta på den vita vi haft från början. Och det känns helt rätt. Verkligen! Kan bara ångra mig att jag inte kunde få tummen ur så hade vi haft målat och fräscht redan i våras. Alltså vad kan man vara rädd för med färg??? Bara att måla om ju.

Den väggen som ev skulle ha tapet är även den i köket men en liten snutt vid soffan. 
Ny spegel är inköpt och det skall bli så extremt skönt att byta ut det gamla. Det har suttit där i 12 (!!!!) år. Gissa om det är på tiden.... kära nån, pinsamt det också ju, haha!

Idag har jag varit till kamrat Lena och hjälpt henne. Hon täckte upp för oss både i fredags och igår. Räddade oss deluxe kan jag lova. Vi fick hur mycket som helst gjort idag. Tvättat fönster till och med. Alltså våra bytestimmar är verkligen nåt som ni bara måste prova med en polare. 
Förresten, det kanske bara är Lena och jag som har orediga hem och en massa saker man inte orkat ta tag i själv. Så det kanske var en dum idé. 

Sista bilden är Morris tyg. Som ni förstås fattat är jag helt hooked på turkosgrönblått. Skulle verkligen vilja ha nåt av Morristygerna någonstans i huset. Trodde köket skulle bli min lilla räddning.  Även om det blir beige kanske jag får in en liten färgad kudde ihop;) 

Fick hem coolaste vepan idag. Ska se om det finns någon plats för den. 
Förstås blir det bild så småningom.
Hoppas dagen varit bra för er, min dag blev toppen även om jag kanske inte direkt var på topp i morse. Nu får jag sluta gräva neråt. Istället njuta av allt helt underbart härligt som varit och minnas det. Skärpning på mig! 
Allt gott kära ni.
Kram på er.

Inga kommentarer: