onsdag 14 december 2016

En och en halv dag har gått sen sist och det känns som en vecka, typ....

Hej på er förresten! 







Allt väl? Nästan allt väl här förutom en knasig liten sak.
Igår på sena eftermiddagen gick Hanna och jag ut och gick. 
Halt som skråen och jag lyckades drutta på ändan tänker ni, nä se så var det inte, utan pladask rätt framåt. Tar emot mig med vänster hand och sedan höger knä som får ta största smällen. 
Det gör så ont. Alltså ajajajajajaj vad ont det gör.
Hanna undrar om vi skall gå hem men icke det säger jag. 
Fortsätter 50 meter och tjoff, så ligger jag där igen. Exakt på samma sätt. Vänster hand tar jag emot mina nätta (haha!) kilon med och sen rätt på höger knä. 
Den här gången går det hål på knät. 
Fy satan vad ont det gjorde. Som ett skämt liksom. 
Vi fortsatte rundan eftersom vi bara hade hunnit 200 m. Väl hemma fortsatte min paketinslagning men senare på kvällen fick jag så rackarns ont att jag fick feber också. 

Tog med ett jättestort glas vatten om jag skulle behöva mer alvedon över natten. 
Vaknade i morse och skulle kolla klockan och fyra deciliter vatten åker i golvet. 
Sådär har det fortsatt precis hela dagen.
Visst är det väl märkligt hur vissa dagar bara liksom blir så galet fel.

Nyss målade jag och då lyckas jag på nåt outgrundligt sätt få tråget i huvudet så hela svansen blir turkos. Lite oturligt eftersom jag färgade håret igår kväll. 
Jamen alltså det känns nästan som att såna här dagar skulle man stanna i sängen för att inte nåt riktigt dumt skall hända. 

Jag säger som jag alltid gör: Det kan alltid vara värre. Och det kan det verkligen vara.

Har hur som helst fått massor gjort idag. 
Varit i Wadköping och städat och fixat efter helgen som var. 
Halv invation där som varje julmarknadssöndag.
Nu är det den allra sista nu på söndag. 
Efter Wadis var jag till bägge kidsen i stan. 
Sen inhandling av det sista till fredag.

Efter det kom jag på att jag skulle måla väggen i köket som jag typ kräkts på. 
Tvärnit på färgaffären och ett snabbt beslut att ta en mycket mörkt turkos färg. 
Hem och börjar måla. Inser att färgen är vääääldigt mörk. 
Men jag älskar ju turkos. Kan hända att brytning blir för stor. 
Kanske skall jag bara ha en väldigt liten aning av turkos eftersom resten av köket är så naturligt, beige, grått, vitt och ljust. Ja, vi får väl se i dagsljus i morgon. 
Bilderna ovan är som ni säkerligen förstår på nymålade väggen. 

Har precis med mycket möda och stort besvär tvättat tråg och roller från all färg och lyser på väggen då den torkat. Inte kul. Bara att lorta ner allt igen för även om det såg ut innan som färgen täckt gjorde den inte det. Jag har lite kvar så jag drar på det också så blir det klart. 
Vill inte ha nåt kvar att göra i morgon direkt. 
Då skall jag förbereda och duka och så till gänget som kommer. 

Hörrni, känner ni för julmys med billiga grejer så kan ni ta er en tur hit i helgen. 
I princip all jul kommer att säljas ut minst 50%. Alla kläder 70%. 
Vi stänger ju sen på mycket obestämd tid. 
En massa månader kan det bli. 

Vi kör extraöppet på söndag på landet också. 10-16 båda dagarna. 
Hoppas du inte är inne i samma dåliga flow idag som jag. Men positiv som jag är inbillar jag mig att det dåliga är som bortblåst i morgon;)

Kram på er,
Eva


Inga kommentarer: