fredag 2 december 2016


När katastrofen är nära.....

Blev helt stel och iskall här på morgonen. 
Min förra granne messar och berättar att i dagens NA står att vi har öppet onsdag - söndag. 
HUR fel kan det bli!???
För mig där och då är det helt och hållet katastrof. 

Vårt rykte är och har alltid varit det viktigaste för oss. 
Att ha ett bra rykte där man kan lita på sin butik är så otroligt viktigt, speciellt när man ligger utanför stan som vi gör. Då får man jobba för att få besökare kan jag lova. 
Och definitivt besökare som kommer åter och åter och åter. Och precis det har vi ju haft under våra tio år. 

 Troligtvis mycket för att ni vet att vi alltid hållt samma tider och ni inte behövt känna en massa osäkerhet. 

För mig är katastrof när någon blir sjuk eller som när galningen sköt ihjäl en massa människor i Nice. Inte egentligen att NA skriver fel tider om oss. Men faktum är att för vårt företag, för lilla Smultrongården, kan det vara en stor katastrof. 

Det är andra gången det händer. Förra gången var i en sommarbilaga. Och det var verkligen inte kul kan jag berätta. Vi hade besökare hela sommaren som kom varje dag trots att det var stängt. 
Lite lätt snuddar tanken vad som hade hänt om det varit i USA.... Undra just hur den företagsägaren hade värderat felet. Nu bor vi inte i USA och jag är rätt human. Tur för NA kan jag säga.

Vi ber om ursäkt å tidningens sida. 

Vi har som vanligt under denna julperiod öppet:

LÖRDAGAR  10-16 PÅ LANDET

SÖNDAGAR 11-16 I WADKÖPING 

Och ni är sååå välkomna förstås💖

2 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Hej Eva !

Vet du om att i högermarginalen på bloggen så står det följande om era öppettider just nu:

Smultrongården har öppet hela året om:

On - To 10-18
Lördagar 10-15

Varmt Välkommen!

Maila oss gärna
info@smultrongarden.se
Tel: 019 - 222 555 el. 019 - 12 00 14

Ville bara göra dig uppmärksam så att du har möjlighet att ändra.
Allt gott !

Kram/Isa

PS: De fina dynorna från Miljögården jag köpte av dig i somras som var vattenskadade blev jättefina efter lite jobb med tvättvålen DS.

smultrongården sa...

Åh vad roligt!!! Det var ju det vi gissade:) Tack! Det kollar vi och ändrar. Vi är ju lite inne på ett växthus så småningom skall lusläsa dina tips då;) kram Eva