fredag 30 december 2016






Gomorron

Allt väl i mellandagslunken? Det får vi allt hoppas. 
Verkar dock som om dom flesta har nån som fått ett drag av flunsan som florerar som ett elakt litet bi just nu. Bzzzzzzz...... elakt som tusan. 

Hanna och jag skjutsade Fabian till sitt jobb på Ica Maxi vid Eurostop kl 10.30 igår. Vi kom hem från våra ärenden kl 17.30!!!!!! Båda var vi helt däckade av influensan så shiiiiiit vad jobbigt det var.

Vi avslutade där vi började; Ica Maxi. Hanna höll på att bli galen för vi träffade folk vi kände hela tiden. Hon sa att det var som en ungdomsgård för vuxna. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Vi var sådär sjukt trötta och bara gapskrattade hela vägen hem. Kavlade dock upp armarna och tog tag i sjuttielva påsar som skulle packas upp och mat som skulle göras. Och även bord som skulle plockas in.

Känner mig betydligt bättre idag. Så himla skönt! 

Vi skall göra en variant av citronpajen ni får recept på här ovan. 
Tänker utesluta pajdegen och smula digestivekex istället. Det blir lite lättare så. 
Kanske ha kex, en vaniljglasskula, lemoncurd och maräng som bränns av det sista. 
Har du gjort curd nån gång? Vi gjorde satsen gånger tre för min far fyller 80 nästa vecka.
Alltså det tar såååå lång tid.... puh! Jag har bränt det nån gång och det gör jag aldrig om så jag rör på mycket svag värme hela tiden och det tar irriterande lång tid. Meeeen det är värt det hela för det är bara FÖR gott. Verkligen. 
Magdalena Björnsdotter är fotograf till dom fräscha härliga bilderna och dom är förstås från vår första bok. Folk bakar och lagar mat ur böckerna och jag får både mejl och taggar på insta med nöjda användare. Ni kan bara inte förstå hur kul det är och hur mycket det betyder.
Det är en sån glädje svår att beskriva. Böckerna som verkligen blivit exakt som jag velat, lever trots att det var flera år sen nu, dom gjordes. Att någon kan ha nytta och använda dom är så otroligt roligt. 
Så nu vet ni det ni som funderat på att göra en bok. 
Vansinnigt kul när dom uppskattas så det är bara att börja:)

Här skall jag göra nåt väldigt ovanligt. Ett av ärendena igår var färgköp. Dom rackarns stolarna som gjort sitt i köket ser fortfarande för hemska ut och jag har inte kunnat bestämma mig för nya, men om nån timme skall det vara ett minne blott. 
Dom skall gå till målardoktorn Eva och bli omhändertagna. Lite ompysslade och så.
Kanske får dom fel ordination men just nu mår dom så dåligt att vad det än blir så blir det bättre. Stackars stolar, vi hoppas på det bästa. 

Önskar dig en bra dag i det gråmulna. Huvva, nu gäller ljusinsikt alla dagar verkar det som. 
Jobba, jobba, jobba med rätt inställning.
Ljus och varm kram på er💕



Inga kommentarer: