måndag 12 december 2016




Dagen den går och går....

Och Lars inga strukna skjortor får.... hehehe....
Men den guben är rätt sen hem, oftast inte före 19 så jag kommer att hinna. Jag tycker faktiskt det är mysigt att stå och stryka. Sätter på nåt bra på tv:n och strökollar på samtidigt. 

Har förberett fredagen. Kommer nog att gå bra att ha alla här i huset.

Så har jag varit och inhandlat fönstret jag bokade för två veckor sen. Det är det avlånga som det bara finns ett av. Tyvärr får jag lov att säga. Hade mycket gärna tagit två. 
Mina barn undrade varför jag köpte fler fönster eftersom det står så många i uthusen. 
Men dom har fel. Det står en gammal glasveranda och bara enstaka fönster förutom den. 
Och fönster är en så otroligt bra, braochhagrej. Tycker ni inte det?
Jag tycker det. Man kan aldrig få för många fönster. 
Dom kommer att tacka mig en dag. Jag känner det på mig. 

Fönstren under är fyra stycken. Jag skulle kanske behöva två, max tre. Kanske får dom också komma hit och bo. Har inte riktigt bestämt mig. Är sugen på att lite smått dela av vardagsrummet. Vi är ju inne på att ha loungefåtöljer i ena delen. Just nu står ett jäääätte långt svart matbord där. 
Men eftersom vi alltid äter i köket och jag avskyr uppställningsrum skall bordet bort. 
Fäster man rutorna i nån kedjeanordning i taket skulle man lätt kunna haka av dom när man har större tillställningar och behöver hela rummet igen. 

Än så länge bara planer hos mig men det kan jag nog förankra och få medhåll på. 
Då målar jag rutorna i nån mörkt grå nyans. Skulle bli riktigt härligt. Tror jag, haha! 

Så av någon outgrundlig anledning stötte jag på bilden högst upp precis när jag köpt fönstret.
Från ett instagramkonto @nickekarlstad Min ruta jag köpte skulle även passa som duschavdelare. 
Det var ju så rackarns snyggt det där tycker jag. 
Kort och gott: Underskatta aldrig en människa som samlar på fönster, det finns alltid så många användningsområden som man inte ens hade en aning om. 
När någon av kidsen som hånat mig ber och bönar om det där fönstret som kommer att göra hela deras boende, skall dom inte tro att jag släpper det. Åh nej, dom får leta egna. 
(Men det vet ju alla - speciellt jag själv att så blir det ju inte - så fort dom ber om det får dom "låna" det. På livstid....) 


Nu skall jag, innan jag ställer mig som en förstklassig hemmafru och stryker, slå in några paket. 
Tro´t eller ej men jag har drygt 50 paket till kunder att slå in innan helgen. 
Av rätt tokiga mått också. Hoppas jag har kartonger som räcker!
Enkla paket blir det i år. Gillar det mörkt, mörkt röda snöret mot det vita. 
Hoppas dom som får paketen också gör det. 

Förresten, var ute på en springtur förut också. 
Alltså alla ni som kan - ut å kuta. 
Det kan vara det mest uppfriskande som finns. Ok för att träna på gym eller grupper, säkert också bra, men att få luft och ljus på sig - det känns rätt oslagbart. 

Enjoy the evening folks,
Kram

Inga kommentarer: