onsdag 7 december 2016

Gokväll

Sitter här med en visdomstand som värker som bara den. 
Har ni haft visdomständer som spökar?
Blä vad vidrigt det är!!!! När jag sväljer på höger sida gör det så ont att det värker i örat och jag känner mig nästan febrig. Tack o lov bara när jag sväljer riktigt hårt på den sidan. 
Annars känns det inte alls så jag har varit ute och sprungit och så. 
Gick galant idag, det gör det ju inte alla dagar kan jag lova, moahahahahaha!!!

Var iväg på en liten matinhandling på kvällskvisten och blev erbjuden ett jobb. 
Riktigt kul faktiskt. Det är inte första gången sen vi klev ut ur garderoben och berättade våra starkt förändrade öppettider. Den här gången var maken med och när personen frågade honom -Tror inte du att  Eva skulle passa hos oss? Svarade han på noll komma noll sekunder: -HUR skall hon ha tid med det??? Tid att jobba. Undra hur han tänkte då. 
Jag frågade om man kanske kunde jobba där 25% men det verkade inte så.
Nej, än känns det svårt att få in ett "vanligt" jobb på agendan. Men jag skulle troligtvis älska det. 
Jag lider ju av att tycka att det mesta jag gör är kul. 


Idag har jag jobbat med boken. 
Skrivit den första texten helt klar. 
Nu skall Mari fixa det första kapitlet efter jul. 
Späääännande!!!!!
Så har jag haft en del receptfunderingar.
Just nu är det mer än heltid som gäller men hur blir det efter jul....? Gissar att jag så snabbt det någonsin går gör min del av boken klar. Efter det ger jag mig kanske ut på någon typ av arbetsmarknad. Skulle någon hinna klämma fram ett barnbarn kan jag ju alltid vara nanny på heltid. 

Men dels är det väl 9 månaders lev tid plus att föräldrar passar dom nog drygt ett år själva. 
Inget alternativ det heller. 
Skulle nog kanske vilja skriva böcker. 
Alltså en bok med bara text. 

Ja ni hör ju, framtiden är kristallklar. 
Tror jag måste säga tack och gonatt från denna mycket oklara kvinna. 

I morgon är ni som jag hoppas att ni redan vet,


VARMT VÄLKOMNA

hit på marockansk gryta och en massa trevlig kvällshopping:)
Hope to see u guys. 

Inga kommentarer: