onsdag 7 december 2016


Gardinfix.....

Vi hade kollat hur mycket gardiner som helst till sonens lägenhet. 
Det slutade med att han tog dom han fick till sitt pojkrum här i huset.
Vilket då innebar att sonen som är kvar i huset i hans gamla rum, blev utan. 
Gjorde inget för jag kan tycka att fönstren i det rummet är fina utan. 

Men så här på vintern när det är mörkt och man vill mysa in sig känns det rätt kalt. 
Kollade då upp en av mina väldigt gamla leverantörer och hittade ett superfint tyg.
Sammet i petrolfärg. Adam gillar den färgen men inte materialet. Flickvän Paulina tror jag faktiskt älskar färgen till och med. Blått av alla de slag är hennes favoriter. 

Efter att vi hade varit på tillvalstitten (som jag berättar om lite senare) åkte vi ut och kollade möbler. 
Vi är ju inne i en riktig bytar och uppfräschningstid. Inte helt lätt att finna det man tror sig vilja ha. 
Färg, form, komfort och att passa in i helheten skall synka. 
Svårt! Vi skjutsade hem ungdomarna som varit med och sprang upp till dom och skulle prova gardinerna. Jag trodde aldrig att Adam skulle godkänna dom. Hade han inte gjort det skulle dom passa i vårt hus så det var lugnt. Men dom gillades faktiskt skarpt. Kul! 
Dock väldigt svårt att se färg på bilden, det är en djupt mörkturkos färg. 
Lilla Leo är intresserad av ljuset. Jag är rädd att han har ner den stora pokalen med blomman i.
Den detaljfixerade ser att rådjuret är ett ganska skadat sådant. 
På grund av den "lille" kissen....

Undra just om dom har någon stjärna att sätta upp i fönstret...??
Annars borde dom nog få låna en. Här finns en uppsjö kan jag lova. 
Och det är ju så himla fint så här års. 

Dags då att fortsätta med dagens åtaganden;))
Tjing igen!

Inga kommentarer: