torsdag 19 januari 2017










Återigen på hemmaplan

Hade en superskojig tisdagkväll i Stockholm, big LOVE på den. 
Så till Formex igår och det var inte direkt sämre.
Som jag ääääälskar den mässan. Tillhör ju liksom mitt liv sen drygt 30 år tillbaka. 
Det är där inspirationen kommer. Så från resor förstås. Absolut resor är verkligen inspiration deluxe!!!
Och att titta på filmer. Därifrån har jag fått mängder av inspo genom åren. 

Översta bilden en pallkrage FULL AV LIV. Ni som följt mig genom åren vet att jag ÄLSKAR LIV. 
Ljus och liv och färger det är grejer det;)
Den pallkragen ingav verkligen HOPP. 
Jag blir lycklig av den, blir du?

Så tog vi hem ljusringarna på bilden under. 
Självklart kommer även ljusringarna vi sålde till jul hem igen.
Dom gick som smör kan man lugnt säga, haha! 
Sen spegeln med "hyllan" på. Guuuud så läcker. Verkligen älskar den. 
Det är perfekt med grejer som inte tar så stor plats, lätt att placera lite här och var. 
Att det dessutom är spegel på den är bara sååå kanon. Då får du dubbel effekt. 
Ställ ett ljus på så blir det två i spegeln, hehe... ja, den var enligt mig en fullträff!

Så har vi återigen kollat tallrikar. Från House Doctor. Älskar dom. 
Men jag är inte helt vän med storlekarna. Vi gjorde en egen abrovink och matchade ihop två färger. 
Jag tänker till ett framtida sommarkafé.
Ni vet såna som folk som har en kafédröm kan fixa en sommar och se hur det.
Skämt å sido, vi har ju pratat om att ha öppet i juli månad och blir det så skall vi absolut ha nytt porslin. Over and out med det vi har nu! Big time till och med. Bäst före datum är passerat för en bra tid sen. Och jag är ju en sucker på turkos/grönt så det lutar åt nåt sånt. 
Det bästa är, eller en förutsättning tycker jag är när det finns nåt att komba med också. 
En skål för en röra etc... ok, jag tar gärna in nya mönster och nytt porslin för att få det mer levande, men kul när nåt är i samma. Jag är inte snabb när det inte är helt klockrent, så det här lär ta tid.... 

Sista bilden är jäääätte stora krukor med konservburksutseende. 
Mycket snyggt att ha pellisar i som dom hade, men jag tänker mig stora, härliga, gröna tomatplantor med fantastiska röda tomater på. Blir lite som campbells färdiga röda tomatsoppeburk. Riktigt läckert! Så dom blev inköpta också. Och lite annat.

Till vad!??? tänker ni då.
Ja, det vet i 17. Här finns ju ingen butik. Men det har jag inte förlikat mig med.
Men det vet ni ju också. Ok att vi skall ha nån typ av utförsäljning, men det är ju en grej, jag vill verkligen ha öppet nåt mer också. Känner att jag är långt ifrån färdig. 
Att få slå upp Smultrisdörrarna en sval majmorgon när bara jag är ute och fåglarna kvittrar, solen skiner och katterna springer kring mina ben och efter några timmar dyker besökare upp och fyller trädgården med prat och skratt. 
Det kan inte vara slut på det. Jag får ont i hjärtat när jag tänker att det skulle vara så. 
Som jag sagt hela tiden håller jag tummarna att det blir en öppen Mors Dag. 
Men gör det då, tänker ni, hur svårt kan det va´, liksom!??
Ja men det är faktiskt inte så lätt. Kaféet är så stort och jag klarar det inte själv. Även om butiken skulle krympa lite. Så helt enkelt får vi se. 
Men jag har köpt in en del i hopp om, som ni ser....

Om en halvtimma skall det bli sol här enligt min app.
Då skall jag ut å löpa. Fy bubblan vad s k i t jag åt igår. Blä för det! 
Sen skall jag be om en bild på en grej vi inhandlade till hemmet också. 
Så rackarns dum jag var och inte plåtade just den. Den är fullständigt to die for. 
Har önskat en huuuur länge som helst och tänkt bygga en själv, men nu fanns det klart så vi kör så;) 

Ha en fin dag i ljuset och solen. 
Kraaaam

1 kommentar:

Unknown sa...

o du jag tänkte jag skulle boka hotellrum till morsdag i Örebro ifallat... men det är ju typ omöjligt. betalar INTE 5000kr för två nätter... så det blir nog svårt typiskt å andra sidan vet man ju aldrig...