måndag 23 januari 2017








Vips, det var den helgen det.....

Jag skulle ju återkomma på lördagen sa jag, haha, så blev det veeeerkligen inte.
När jag trodde att vi skulle till Mogetorp och spatsera då berättar maken att - vi måste åka tillbaka med bilen först bara. Och bilen, det var alltså en bil han lånat hem som en jobbarkompis skulle sälja.
Eftersom han (min man) letar bil lånade han den när kamraten undrade om någon ville köpa.
Jag kan inte förstå varför man måste köpa ny bil när man har en fungerande...??

Eller jo, det gör jag kanske. 
Idag går den superbra men om ett tag gör den kanske inte det och då vill ha förekomma istället för att förekommas. Och den tanken är ju förstås god;) 
Han har letat bil vääääldigt länge. Alltså med betoning på väldigt. 
Då känner jag, om man nu gärna byter bil, varför måste det ta så lång tid?
Bilen vi åkte i var mycket skön och snygg. Så jag tror jag övertalade honom att köpa den. 
Vi skulle lämna tillbaka men åkte hem med två däck som tillhörde den "nya" bilen istället. 
Skönt, nu är billetandet ur världen. Han säger att det inte varit jobbigt och att han tycker att det är kul att leta bil, men det tror jag inte ett dugg på. Faktiskt. Så jag känner att om han nu tycker att vi måste ha ny, gjorde jag en god gärning;) Kanske därför jag blev så trött också.
När vi utrett vår lilla bilaffär åkte vi direkt till promenaden. Det var rätt jobbigt, men inte så jobbigt så man behövde bli knockad efter, men det blev jag. Var tvungen att sova på eftermiddagen. Höll liksom på att stupa av trötthet. I och för sig hade veckan varit rätt tuff med tidigt jobb till sena kvällar, så ja, kanske kunde man bli så helt ofattbart trött. Vi åkte i alla fall in till Stina lite senare och hjälpte henne sätta upp lite grejer. 

Förresten, dom vi köpte bilen av bodde i ett så himlans fint hus. 
Så fick jag se marockanska skålar och det visade sig att dom var inhandlade på en liten butik nära mig, lilla Smultris. Det var ju lustigt. Vi fick traska runt i hela huset och titta, verkligen jättesnällt. 
Det är ju hur kul som helst att se olika hus och stilar. I alla fall när det är så fint:)

Nu skall jag snabba mig att sätta två degar. 
Wendy är ju här med kamrat och hon älskar kanelbullar, så det blir kanelisar här om ett tag. 
Skall skjutsa dom till tåget igen vid klockan två så det gäller att baka snabbt nu;))
Så åker ju jag till Vence om mindre än ett dygn också och det borde jag ju förbereda liiite för. Tex kanske packa vore ju rätt bra.

Bilderna ovan blev verkligen inte bra. Vet inte om det är min mobilkamera som börjar tröttna eller om det bara är så att den inte gillar att jobba i mörkret....?? 

HÄR ser ni bättre bilder på måltiden vi förtärde. 
Jag är ju galen i mexmat så det blev det igår. 
Sen gjorde jag en variant av cheesecaken lade bär i botten istället för digestivekex.

Nu skall här provas Mandelmannsbullarna. 
Spännande!
Have a good day, friends.

Inga kommentarer: