tisdag 24 januari 2017









Tankad, packad å klar;) 

Dagen började 03.37, rätt tidigt. Men vad gör väl det när man skall ut å resa.
Vaknade innan klockan pigg som en mört. 
Tror jag har allt med, ja allt, det var ju det lilla.
Har ni någonsin sett så extremt lite packning för en vecka???
Jag förstår det inte själv. Inte så att jag på nåt vis är utan kläder men jag fann ingen anledning att ha nåt annat än det jag packade. Må det räcka!! I annat fall är jag lite rökt....
Ni som följt detta forum ett tag borde dock uppmärksamma en sak. Bikinin. Av någon helt outgrundlig anledning har jag tre (!!!) gånger glömt detta nödvändiga semesterplagg hemma.
Köpa bikini gör man inte i en handvändning så jag har blivit smått trött på lilla mig. 
Denna gång är den inte med för utomhusbruk utan bubbelbad på hotellet vi bor på sista natten. 
Har ju gäster som kommer så vi får flytta på oss. Bara trevligt:)

Nya lakanset inköpta till gästerna. Blir snyggt ihop med de vita väggarna.
Så målarsprutan förstås. Alla har väl den med sig på resan till Rivieran. 
Hur som haver, sakerna är så få att jag packar handbagaget i resväskan. 
Räknar med att kunna packa hem lite grejer ur mitt proppfulla förråd. 
Har lovat mig själv att inget nytt (gammalt) inhandla på antikmarknaden. 
Får väl se hur det går;)

Vi invigde denna träningsresa med lite bubbelgott. 
Varken jag eller Lena har varit på träningsresa tidigare men vi tror man skall göra det. 

Översta bilden är från gårdagkvällens måltid. Ungdomarna kom hem och skulle smaska bullarna Wendy och jag bakade men förstås var dom lite hungriga också. 
Blev frysrens. Har bestämt mig för att äta ur boxarna. Det får vara nog med hamstrandet. 
Kommer troligtvis gå bra den här veckan när jag är borta, enkelt med färdigmat då;) 

Blir lycklig i hela kroppen när jag tänker på gårdagens matprat. 
Jag visste det innan men blev bara ännu mer övertygad; jag är helt galen i mat.
Wendy frågade varför jag inte blivit bagare. Jag valde bort det som 15-åring pga arbetstiderna. 
Tänkte plugga i Borlänge men när jag hörde att man gick upp 02.00 backade jag direkt. 
Sen har jag hobbybakat mig igenom livet och det har ju varit hejjans till skoj! 
Att prata mat och höra om hennes Karibiska menyer var såååå extremt kul. 
Hurra hurra för mat:) 

Nu skall jag ta och sova lite så jag orkar med den här tuffa träningsresan.
Moahahahahahaha!!!

Inga kommentarer: