fredag 13 januari 2017







Några av er som skrivit och är med i tävlingen om Smartakuponger har sagt att ni vill ha mer trädgård här på bloggen. Jag absolut älskar blommor och trädgård men har inte alltid haft tid att prioritera det.

Vi får väl se om det blir så nu när mer tid finns. 
Efter att Hanna och jag var på Sara Bäckmos föredrag i Kumla i fjol har jag gått med i en grupp på fb, Trädgårdsskafferiet. 
Så tänkte jag att blommorna som finns i Fabbes garderob (han blir lätt galen på dom nu) som skräpar och ser för bedrövliga ut, måste jag ta tag i.
Så jag fotade bilderna du ser här, och skrev och frågade vad dom tyckte. 
Jag fick svar direkt och dom tyckte att man skulle frisera till dom, ge liiite vatten och börja vattna smått. Hade jag inte varit så ivrig och satt igång direkt skulle jag ha läst att jag borde vänta och kanske bara vattna nu och klippa om nån vecka. 

Nu har jag i alla fall satt ut dom i den sovande butiken och precis just nu flödar solen på dom. 
Fint som bara den. Jag vill att dom skall vara klara och ganska stora i vår så jag körde dit dom nu. Kan vara fel, vad vet jag? 

HÄR kan ni se hur jag gjorde med franska lökarna jag köpte i oktober i nya Polygonet i Cagnes sur mer. Fasen alltså, jag tycker det var typ bara nån vecka sen jag fixade det, men det är snart tre månader sen!!!! Är det bara jag som tycker att tiden FLYGER iväg? Läskigt nästan. 

Tänkte att ni som är trädgårdsintresserade kanske ville gå med i den gruppen;) Himlans bra tycker jag. Nu är det så fint så nu går jag ut och kollar om det finns nåt in the garden att göra, hehe...

Förresten, översta bilden har jag tagit från internet. Drömmen om ett växthus/uterum kvarstår....
Och då skall det vara med hängmatta i;))
Hej svejs igen!

Inga kommentarer: