lördag 7 januari 2017










Vilken magisk dag

Högbo levererade kan man gott säga. Tur som bara den hade vi som var lediga denna fina dag. 
Spenderade flera timmar i härlig sol och inte alls särskilt kallt. Tänk om det varit igår. Mer än 20 minus. Hade inte direkt blivit detsamma. 

Vi var ute och matade änderna som Magdalena tycker är så roligt. 
Och det är klart det är roligt att se hur glada dom blir när dom får mat. 
Sen var in till Gruvstugan och fikade. En klasskompis jag hade när jag gick i skolan i Högbo står för serveringen där. Och jisses som dom får jobba.
Högsäsong just denna månad tydligen. Alla som skall åka Vasaloppet och inser att dom inte tränat tillräckligt kommer dit och då blir det lite fika och mat också. 

Min brorsdotter Amanda jobbar också där men det var så mycket folk att jag kom inte fram i kassan och fick en bild när hon tittade upp, haha. Verkligen kul för dom. 

Sån makalös aktivitet i Högbo, känns som det finns det mesta att göra. 
För inte så länge sedan var vi ju där. HÄR kan du se det. 
Vi gick in där vi sist var så alla fick se. Imponerade ställe! 

En massa värmestugor med brasor där man har picknick finns också. 
Vi besökte även Björk & Berries och förstås bidde det en påse med hem;)
Så var vi in på fina hotellet. Tycker nog att min man borde ge mig en liten vistelse där.
Så himla fint spa och mysig restaurang. Där hade jag inte haft nåt emot att vara. 

Nu har vi precis ätit och det är dags att åka till PRO och låna stolar till morgondagen. 
Så förbereda lite mer förstås. 
Käre far gillar inte alls att fylla år. 
Jag blir arg på honom då för man måste vara tacksam för det. 
Alternativet är verkligen inte uppmuntrande.....

Hoppas din lördagkväll blir fin.
Kram 

Inga kommentarer: