måndag 2 januari 2017
















 GOOOOD FORTSÄTTNING

Ett helt nytt oskrivet år framför oss, härligt!
2017 ser i alla fall jag framemot med stor nyfikenhet och spänning på. 
Vi välkomnade det nya året med Gatsbytema (vilket väl ingen missat...;) vet inte om det kommer att bli signifikativt för -17, inte mig emot i så fall. Verkar som -20tals tema är nåt som tilltalar dom allra flesta. Det var så skoj för alla hade verkligen satsat på sin outfit. 

Vi satsade på outfiten av huset också och det var hur kul som helst!
Hanna och jag älskar ju båda att pimpa och fixa till fester och vanliga tillställningar så det var ett rent nöje om än en massa fix å trix. 

Det är verkligen hur kul som helst att ha ett hus stort nog att klara en massa folk på fest och dessutom att kunna härbärgera dom också. Ena dagen middag för 40 pers och in med stora bord och duka snyggt. Nästa vecka fira jul och ut med borden och in med gran och grejer. 
Nu kastade vi ut en våra sötaste granar genom tiderna redan efter sex dagar för att byta skrud till nyår. 
Kul med sån förändring. Nu lär det verkligen dröja ett tag. Inga nya saker på G inom det närmaste. 

Vi valde att sätta en sån belysning man har till flaggstången i vardagsrumstaket. 
Det är såååå mysigt kan jag lova. Krävs lite takhöjd för att det skall funka dock. 
Arsenaltröjan tog givetvis bort innan gästerna kom;)
Vi vände fram soffan så det kändes lite mer inbjudande. Där skulle ju bli dansgolv senare under kvällen. 

Vi hade förberett allt som gått. Jag vet hur värdelöst det är att springa omkring och vara orolig vad som skall göras och vad man måhända glömt, när festen är igång. Jag är inte värdinnan som står och diskar under fest, har jag fixat fest vill jag vara med och ha kul. Det passar mig bäst.
Dock är det ju saker som bara måste göras direkt gästerna kommer. Vi hade valt att ha en espressodrink och den gick inte alls att förbereda till exempel. Plus en av våra snittar. 

Men jag kommer att återkomma med maten senare, berätta vad man kan förbereda osv.... 
Hela gänget som var här var helt makalösa och Hanna och jag hade inte direkt varit rädda för att få disk om man säger så... men alla studsade upp och tog reda på efter varje grej så det var snyggt hela tiden. Otroligt måste jag säga. 

När kl var 14 var vi faktiskt så färdiga att vi i lugn och ro kunde gå ut och ta oss ett bad.
Min lilla överraskning till familjen över jul och nyår var att jag hade hyrt en badtunna.
Låter väl himla kul och mysigt. Grejen var bara den att det blev lite knas, haha! 
Det tog låååång tid att värma upp den. Men det hade vi lärt oss så till nyår blev det perfekt.
Bubbel i varmt bad innan vi fräschade inför kvällen. Jag först med mina polare, och sen Hanna med några av sina. Mysigt värre. 

Nu skall vi ta oss en promenad. Pga feber och förkylning var det ett tag sen så det är väldigt efterlängtat. Men först skall jag hänga tvätt. Det skall bli sol hela dagen idag så jag har redan maskiner färdiga att hänga ut. Helt underbart att få frisk luft i kläderna i januari månad. Det gillas skarpt. 

Önskar dig en härlig start på den här veckan och förstås nya året. 
Vi ses snart igen och då med lite mer bilder på mat från kvällen.
Kram 

Inga kommentarer: