fredag 6 januari 2017









Snön ligger vit på taken.... 
Endast tomten är vaken.....

Julen är över och jag är ingen tomte men annars så stämmer det till 100%. Snön ligger så vit på taken att man blir bländad när man tittar ut och även om jag nu inte är nån tomte så är det endast jag som är vaken. 

Hanna har i och för sig redan dragit till stan för att äta frukost på Hotel Borgen. Sååå himla mysigt där är!!! Hennes kamrat Tabin åker snart hem till New York igen och då dröjer det några månader tills dom ses. Visst är det väl jättetråkigt att man har sina mycket, mycket goda vänner låååångt borta, inte kan träffas på en fika, en promenad etc.... Meeeen man får tänka att man faktiskt får vara väldigt glad över att ha så goda vänner. Det är inte alla förunnat att ha det. Man måste trösta sig själv så emellanåt. Jag höll på att gå sönder av uttråkning och ledsamhet när vi flyttade hit till Örebro 1985, men det tog några månader så blev det bra. När barn nr två kom, Stina, blev det kris igen. Alla våra föräldrar 20 och 30 mil bort. En fotbollsspelande bankman som faktiskt bara sov hemma. 
Fy vad jobbigt det var. Då ville jag flytta "hem" igen. 
Men även det gick över. Man får liksom vara glad, saker och ting löser sig även om dom där och då kan vara hur tuffa som helst. 

Dom här kamraterna träffade vi förstås en del då. 
Det var när dom första barnen var små vi hittade på en massa skoj.
Igår fyllde alltså Micke år, lite halvjämt också minsann. Kanske man inte säger en mans ålder? 
Nej, jag struntar nog i det;) 
Kul och gott att komma bort och äta. 
Dom bor så fint också. Micke är pedant och har gjort allt själv i huset. Men faktum är att Fru Magdalena också drar på sig snickarbrallan och hjälper till. Inte illa. 
Högst upp är dörrarna ut till deras fina poolområde. 
Dröjer ett tag än innan dom kan använda det....

Minus 16 här nu. Skall tydligen stiga till -3 innan dagen är slut. 
Skönt, det är tufft när det går så lågt som till 25! 
Tror jag sätter igång en eld igen, jag. 

Ha en fin ledighetsdag alla.
Kram

Inga kommentarer: