lördag 7 januari 2017


God morgon alla glada

Här vaknar vi upp till en grå morgon och det vet i katten om det är hopp om sol??
Enl min i-phone app så skall det bli gnistrande sol och blå himmel om nån timme. 
Låter kalas till vår lilla utflykt senare idag:)

Innan vi åker skall jag göra en citronpaj. 
Mamma har gjort nån pannacotta redan. 
Jag gjorde en ädelostpaj hemma som vi skall ha också. 
Det blir lite blandat, kallt och varmt. 
Det är ju ädelostpajens förtjänst att våra kokböcker kom till. 
I princip alla som var på Smultrongården och åt pajen frågade efter receptet. 
Till slut sa vi att nu gör vi en bok där den och lite kakor får vara med. 
Och så blev det ju;) 

Prova att göra den du också. Vi gör alltid dubbelsats i en långpanna, inte pajform alltså. 
Så lägger vi upp små eller stora bitar, beroende på vilken slags bjudning det är, på ett snyggt fat. 
Den går nämligen helt kalas att frysa.

Innan jag börjar skall jag ut i bilen och hämta min rockring (eller den är ju inte min - lånat den av Lena...) som jag har med. Nej jag är inte fem och har fått en ny rockring, 54 däremot och släpar på rockring, haha! 

Ha toppendag hörrni,
stor kram från Storvik

1 kommentar:

Rita Engh sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.