onsdag 11 januari 2017












God morgon

Jag får inte riktigt det där med att göra ett litet övernattningsrum ute på Smultris ur huvudet helt. Det sitter liksom kvar och jag tänker bara mer och mer på det. 

Tror att jag skall ringa några samtal idag och kolla om det ens är möjligt.

Även om det blir ett rum att sova i, plus ett rum att duscha/chilla i, skulle vi ändå kunna ha matgäster om vi bestämmer oss för det. 

Hela utbyggnaden funkar att sitta i och rummet som kommer därefter.
Det skulle till och med vara väldans mysigt att kanske ha nåt lägre bord och soffa precis framför elden i det rummet. Måste säga att tanken lockar extremt!

Men inredningsnörd som jag är så tänker jag slutresultat redan innan jag vet om det ens funkar byggnadsmässigt. Meeeen jag är ju en URBOTA OPTIMIST. Bestämde mig för det redan som barn, inga sura miner i mitt liv, finns nog med syrlighet i världen redan. 
Och orden som följt mig genom livet är;

VILL MAN SÅ GÅR DET.

Och det stämmer verkligen. Även om man får jobba mycket för det vissa gånger. Plus att det kanske inte helt blir som man tänkt sig, men även om man är nära är man i hamn och har nått sitt mål. 
Jag vet av erfarenhet. Typ hela mitt liv har varit en utmaning. 
Jag går igång på omöjliga saker och ser som min livsuppgift att lösa dom. 
Säkerligen inte så lätt för den jag delar mitt liv med, men han är heller inte den enklaste att leva med, haha! Jag kommer nog att köra på temat mission impossible och se som min uppgift att lösa både det ena och det andra tills jag slår igen dom ljusblå. 

Men som sagt, nu tänker jag inredning i rummet som inte finns. 
Jag älskar verkligen shyness HÄR är min juluppsättning. Kanske skulle det blå passa därinne?
Bild nr två är Odd Molly. Men jag tycker nog att det kan bli lite för mycket mönster....??
Lovely Linen är som jag sa igår ljuuuuuvliga och säkert blir det en sån omgång att byta med. 
Man vill ju förnya sig, olika bäddar vid olika tillfällen. 
Hur som helst skall det vara ett rum man omfamnas i när man kommer in. 
Så mysigt att man typ aldrig vill gå därifrån. 
Tror dock inte på tv. Tycker att det stör rummet. Men jag är inte säker. 
Kan dock tänka mig en tv på övervåningen där kaféet är nu. 
Jaja, allt är in my dreams och det är minsann kul bara det och kanske kan det få någon relevans, kanske, kanske....

Idag har vi GRÅTT där jag bor. 
Har du samma?? 
Jag har bestämt mig för att minst en gång om dagen sätta ut en bild från mitt andra hem som jag lovat mig själv att inte gå och drömma om (det funkar - jag lovar!). 
Skulle jag göra det levde jag i en dröm och det går inte för sig. 
Nej, verkligheten är här och nu och inte i världens mysigaste, härligaste alldeles underbaraste bergsby Vence. Nix här och nu gäller. Men en bild att få lite sol och ljus i sinnet av skadar ju inte;)

Allt gott denna fina onsdag hörrni,
kram 
Eva

Bilden nedan är från "vårt" lilla torg. Tar typ 10 sek att gå dit från oss. 
Grönsaker och frukter ligger uppradade varje morgon.
Mums en sån lyx! 

Inga kommentarer: