fredag 13 januari 2017


God morgon Fredag

Letade nåt gott (enkelt) till kvällen.
Min kamrat Lena i Sandviken har alltid nåt smask på G. 
Hur kul som helst, man vet att man alltid får nåt tips:)

Igår hade hon det här, sallad med linser, hallumi och en massa annat smask.
Visst ser det gott ut!

Den här bilden är från TV 4 och jag tror faktiskt att jag tänker prova det.
Visar det sig vara bra kommer recept.
Några av ungdomarna kommer och äter ikväll. 

I morgon lördag, den första utan några måsten, vi är hemma och ingen öppen butik.
Tänker inte säga att det är jätte kul för det tycker jag inte. 
Det ser ut att bli sol i morrn och då blir det till att vara ute. Även om det blir några minusgrader.
Solljuset gör en så himla pigg å gla´.

Faktum var att jag fick några strålar på mig igår under löpningen. 
Bra det där med att åka på träningsresa, då måste man ju "förträna" också.... haha! Snart bara en vecka kvar nu....
Har kommit igång igen efter det att jag ramlade för dryga månaden sen. 
Nåt måste ha gått sönder i stackars handen för den gör ont ännu.
Båtben eller vad det kan heta. Även knät värker när jag skall resa mig.
Fy för att ramla så illa!!! Men man kan förstås inte sluta röra på sig för det.

Dagens från mitt andra hem blir mimosa.
Den kommer att vara i full blom nu när vi kommer.
Gult är inte alls min färg men att gå vid mimosaträd och känna doften.
Vilket himmelrike det är!!!
Så blommande mimosa hör allt till favoriterna ändå, man behöver ju inte plocka in den;) 
Det här är alltså åter en "vinterbild" från trakten kring Vence. 
Jag blir glad av den, hoppas du också blir det.

God fredag på dig,
Kram


Inga kommentarer: